niedziela, 1 czerwca 2014

mój jest ten kawałek podłogi

Mogę robić co chcę. Marzyć o czym dusza zapragnie. Kochać kogo mi się podobać. Obdarzać obojętnością (bo uczucia nienawiści nigdy nie udało mi się zrozumieć i poznać) kogo uważam za stosowne.
Mogę chcieć, mogę mówić, mogę nie udawać, że to nie ja...

Nie robię niczego złego. 
Nie krzywdzę nikogo.
Nie wciskam się z buciorami w życie innych ludzi. 
Jestem tu i teraz. Jestem Nieanielica. 
" Mój jest ten kawałek podłogi,
Nie mówcie mi więc, co mam robić!"

 Kawałek podłogi. Tak czasem potrzebny. Na podłodze uczyłam się prawie całe studia. Nie z musu, a wygody... Poobkładana książkami, czasem w towarzystwie.
Był dywan w pokoju mojej babci, stary parkiet na Reja, gdzie na pierwszym roku wynajmowała pokój koleżanka (właściwie najlepsza przyjaciółka, nie wróć, siostra, ale rodzona, taka spotkana przypadkiem).
Potem dywan z długimi włosami, też u niej. Wgramolałam się tam z ogromnym brzuchem. Jadłyśmy truskawki.
Zawsze przed letnią sesją były truskawki.

Dziwnie podłoga i truskawki zawsze będą się mi kojarzyć z młodością, której znaczna część upłynęła na nauce, właściwie zakuwaniu do zaliczeń i egzaminów.
Wiele bzdur się uczyłam, ale tak wiele rzeczy przydaje się i nawet żałuję, że uczyłam się tak mało.

Dziś na podłodze bawię się z Córą. I mamy w małym pokoju tą wykładzinę w ulicę, która mnie cieszy jak dziecko.

To moje mieszkanie, moje życie, moja rodzina. Mój kawałek podłogi.

2 komentarze:

  1. Anielico a ja kocham ten Twój kawalek podlogi.
    Lubię, jak jesteś taka pewna, podniesiona, stanowcza. Nie zgadniesz, ale i ja mam takie uczucia do podłogi.
    Mize dlatego, ze podloga to filarbezpieczenstwa? Zawsze mixna z niej wstac, później znowu przysiąść przed nową podróżą, a jak nie wyjdzie przytulić sie do niej i schować przed światem złym. Może po prostu jesteśmy dla siebie zbyt surowe, a dla innych zbyt dobre?
    sciskam Cię i Twoją Córkę :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś jest w tym co napisałaś. Bronić i szanować trzeba nie tylko podłogi, ale i siebie samej.
      Także przesyłamy moc uścisków dla Was!

      Usuń